KANAŁ SERWISOWY Z OBSŁUGIWANĄ ELEKTRYCZNIE ŻALUZJĄ TYP JSR 60
KANAŁ SERWISOWY Z OBSŁUGIWANĄ ELEKTRYCZNIE ŻALUZJĄ TYP JSR 60
KOMPLEKSOWA OFERTA – OD PROJEKTU PRZEZ
PRODUKCJĘ, DOSTARCZENIE AŻ PO MONTAŻ
Wszystkie kanały serwisowe posiadają certyfikat Urzędu kontroli technicznej i są zgodne z
rozporządzeniem rządu nr 176/2008 oraz wytycznymi Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/42/
ES. Spełniają wymogi dotyczące ochrony zdrowia i bezpieczeństwa. Kanały serwisowe spełniają
również wymogi rozporządzenia rządu nr 101/2005, gdzie w punktach 7.1. do 7.7 są wymienione
wymagania dotyczące kanałów garażowych.
Podczas przygotowywania oferty na wykonanie kanału serwisowego szczególną uwagę zwracamy
na prawidłowo wykonany projekt, konstrukcję i techniczne wyposażenie kanału serwisowego, które
jest zawsze dostosowywane do wymagań serwisu.
Opis techniczny
ROZMIARY KANAŁU
szerokość 1,4 - 1,5 m
wysokość 1,5 m
długość 7 - 40 m
podziałka między profilami HEB 140 - U 180 940 mm
nośność – maksymalne obciążenie 30.000 kg
obciążenie od kół 6 x 5.000 kg
obciążenie od podnośnika na rolkę 4 x 4.000 kg
MATERIAŁOWY SKŁAD SZKIELEU
jakość materiału S235
profil HEB 140 - U 180
szkielet blacha grubość 4 mm
masa całkowita z osiowymi kasetami 4.900 - 28.000 kg
(bez podłogowych stelaży, szerokość 990mm)
Podstawowe wyposażenie kanału serwisowego
ELEKTRYCZNIE OBSŁUGIWANA ŻALUZJA
● chroni przed wpadnięciem osób do kanału serwisowego oraz umożliwia przejazd pojazdu po
kanale serwisowym po całej jego długości i szerokości
Dostarcza się wraz z dostawką na żaluzję, napędu, nierdzewnych prowadnic, ocynkowanych
podkładów, pokrywy napędu żaluzji. Żaluzja jest ruchomą roletą, która składa się z jackali,
czopów i wałeczków. Służy do zakrycia otworu serwisowego po zakończeniu serwisu. Wewnątrz
dostawki jest umieszczony napęd, który uruchamia żaluzję. System jest nastawiony tak, że po przy
otwieraniu automatycznie włączy się dostarczanie świeżego powietrza do kanału serwisowego, aby
z wnętrza były usunięte ewentualne spaliny. Żaluzja jest statystycznie wymierzona na obciążenie
3 t na koło tak, aby po kanale serwisowym było możliwe przejechanie ciągnikiem ciężarowym z
maksymalną prędkością 5 km/h. Przy wykorzystaniu żaluzji osoba odpowiedzialna zabezpieczy
kanał przed wpadnięciem do niego osób i spełni aktualnie obowiązujące wymogi bezpieczeństwa.
Żaluzja również może służyć jako zabezpieczenie materiału lub narzędzi, których używa się
podczas serwisowania w kanałach serwisowych.
POWIETRZE
● dopływ świeżego powietrza (DN100) zgodnie z ČSN 73 6059 – 3
INSTALACJA POWIETRZA SPRĘŻONEGO
● 2-8 włączników + rozrząd
ELEKTROINSTALACJA
● oświetlenie - 4-18 szt lamp obrotowych
● gniazdko elektryczne 2-8 szt 230 V
● kable
● wyłączniki - 2 szt
● instalacja
● rewizja i dokumentacja elektryki
● tablica rozdzielcza
● kanałowa pompa do odprowadzania brudów z kanału serwisowego
POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE
● schody 7 stopni schodowych, długość 1,5 m – 1 szt (wysokość stopnia schodowego 188 mm)
● drabina 1 szt (strona wjazdowa)
● podłogowe stelaże ze zbiornikiem
● izolacja grubość 20 mm STYRODUR jasnoniebieska
● farba podstawowa i zewnętrzna (wewnętrzna farba RAL 7035a, wewnętrzna farba inertol Sika
poxitar F - odcień 9017)
OPAKOWANIE
● drewniane skrzynki
● częściowe pokrycie drewnem
● okrycie folią
POZOSTAŁE
● opracowanie dokumentacji – wykresy głównych zestawów,informacja techniczna, projekt
elektroinstalacji, wentylacja, schemat włączników
● opracowanie dokumentacji gotowości budowlanej – nie jest przeznaczona do uzyskania
pozwolenia na budowę
● współpraca z projektantem budowy
● wysyłka kanału
● nadzór przed wybetonowaniem (ważny warunek w celu zachowania gwarancji)
● doradztwo przy wyborze technologii diagnostycznej
Dodatkowe wyposażenie kanału za dopłatą
DOSTAWKA HAMULCOWA DO WALCOWEGO STANOWISKA KONTROLNEGO
HAMULCÓW
Dostawka hamulcowa jest przeznaczona do ułożenia technologii ustawiania stanowiska kontrolnego
hamulców i została wykonana ze stalowej blachy i profili. Walcowe stanowisko kontrolne jest
przeznaczone do mierzenia:
● siły hamulca lewego/prawego
● oporu tocznego lewego/prawego
● poziomu oporu
● sprawności przedniej/tylnej osi
● ogólnej sprawności hamulców pojazdu
● sprawności hamulca ręcznego
OSIOWA PRZYSTAWKA DETEKTORU WOLI
● osiowa przystawka służy do ułożenia technologi nastawiania geometrii kół. Osiowa przystawka
kanału serwisowego jest wykonana ze stalowych blach i profili. Do osiowej przystawki kanału
serwisowego są doprowadzone wejścia do elektroinstalacji oraz w celu odprowadzania cieczy.
Poszczególne fazy przygotowania pod budowę kanału
UŁOŻENIE KANAŁU SERWISOWEGO NA FUNDAMENT I SCHEMAT ZABETONOWANIA
1. faza – wykonanie wykopu
2. faza – przygotowanie fundamentów
3. faza – osadzenie kanału serwisowego na fundamencie
4. faza – połączenie kanału serwisowego z podłogą serwisu